lördag, december 31, 2005

..... liiiiiite tidigt även för mig!

..sitter och surfar runt lite här på morgonkvisten. Sonen vaknade första gången och ropade efter täcket strax efter fem och efter det så har jag inte lyckats somna om.
Dels har jag en enerverande hosta som är lugn så länge jag sover men vaknar jag så sätter den igång, dels så har sonen inte lyckats somna om ordentligt så jag har sprungit upp och ner som en hiss och servat med täcke, kudde och bortslängda nallar. (jösses vilken lång mening...skärpning)
Jag hade nästan somnat om när sonen gjorde ett hojtande och jag väckte maken för att få lite avlastning men det hjälpte inte. Jag somnade inte om och strax efter maken somnat om efter insatsen ropade sonen på "mamma" bara att springa ner igen.
Och då bestämde jag mig för att sätta mig här och göra något istället för att ligga i sängen och snurra. Sova kan jag väl göra när han har blivit tonåring.

Det lär förresten inte ta så lång tid innan storasyster slår upp sina korpgluggar och kräver uppmärksamhet. Det är inga morgontrötta barn vi har fått precis.

Sonen hade en period när han var vaken mycket på nätterna och jag skötte större delen av mitt mailande när han var vaken och jag satt här vid datorn. Undrar vad folk egentligen tänkte när alla mina mail som skickades var vid tidpunkter som 03.20 och 02.47 och sånt. Förmodligen tänkte de bara att det var någon inställning på datorn som inte var som den skulle för vad gör folk uppe vid den tiden på dygnet..... nä just det. Till slut fick sonen lite ordning på sina sovvanor och det är nu mera regel än undantag att han sover hela natten.

Vi har haft några dagar ledigt nu jag och barnen och i går morse väcktes jag av två avklädda små figurer som glatt meddelade att "våra nallar har badat". Då for det många tankar genom huvudet:
- ok, vad är klockan? 06.48
- VAR har de badat någonstans? i handfatet på toa (tack för att det inte var toastolen)
- VAR är nallarna? de låg på badrumsgolvet
- kommer jag att behöva anmäla vattenskada??? inte denna gången!! tack tack
- jag vill inte vakna nu!! nä men jag måste, innan lillebror kissar i sängen eftersom han inte har blöja på sig!!!

Lillebror har också en underbar kommentar så här i juletid. Nästan alla han träffar måste ju fråga honom vad han fick av tomten, för det gör man ju som vuxen.. eller hur??
Och lillebror tittar på dem och säger glatt.. julklappar.
Ja för det är ju sant, eller hur!!

ska försöka smyga mig ut i köket och få något att dricka...

to be continued...

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj oj, tur att det här är övergående... När dom blir större blir det lättare...eller tvärtomt?