måndag, december 19, 2005

Men nu kom jag på en sak...

Det är ju den 19 december idag....

Då ska jag ju väga mig imorgon...

Håll tummarna, SNÄLLA!

Men jag har faktiskt varit riktigt duktig så jag vet att jag inte har gått upp i alla fall.

Och den här söta lilla saken fick jag av en kompis idag:

Så Sant....

Både rentjurar och renkor får horn på sommaren. Tjurarna fäller sina i början av vintern. Honorna behåller sina horn tills de kalvat på våren. Det betyder att alla jultomtens renar är honor. Det borde man ju ha begripit. Det måste vara kvinnor som klarar av att dra en fet karl i röda kläder, till rätt adresser, runt hela jorden, på en natt, utan att fara vilse. Trevlig julhelg!

1 kommentar:

Helene sa...

Ska bli spännande, och så klart håller jag tummarna! Mellan 06.40 och 06.50 i morgon bitti - är det ok?