lördag, december 03, 2005

om man säger så....

.... så har jag bestämt mig för att det här eviga vägandet.....ska jag lägga av med!!
Jag väger mig nästa gång 20 december!!!
Det tog mig evigheters evigheter att äta mig till detta tillstånd och därför ska det få ta
evigheter (fast man önskar att det tog 2 dagar) att bli av med alltihop...:-)
Mitt mål att jag från nuvarande vikt ska minska 9 kilo till och med 31 mars 2006. Och händer det tidigare så sätter jag ett nytt mål.
Så för att jag nu inte ska vara så beroende av kroppens hormonläge, om jag åt tidigt eller sent kvällen innan eller om det var för salt mat så blir det så här.

Veckan har för övrigt gått alldeles utmärkt och jag tycker det känns enkelt att inte äta godis, kakor eller annat sött... frukt funkar fint och vatten är bra att dricka.

Något som jag med säkerhet kan säga är att mina vigselringar sitter betydligt lösare nu så någonstans har jag minskat i omfång! Och jag har köpt en mindre storlek på BH.


Resten av familjen har inga bekymmer med mina nya matvanor, så länge de slipper äta sushi, som jag har köpt till mig ikväll!! GOTT!!

Kram för nu och alla positiva tillrop mottages med största tacksamhet!

Och förresten så fick jag ett paket med posten igår!!

JULKLAPPEN FRÅN MAMSELAMSEN!!!

Vi ser fram emot julafton så vi kan öppna!!

2 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Vassego´! :-)

Helene sa...

På ett annat ställe på nätet pratar man om NSV, dvs non-scale victories. Fokusera på sånt som inte har med vågen att göra, som vigselringen som sitter löst, kläder som krymper och känslan av att vara hälsosammare!