fredag, december 23, 2005

...ungar....:-)

... vi satt i soffan hela familjen och barnen åt sin kvällsfrukt (de har sedan de lärde sig självförsvar VÄGRAT välling, båda två!!!)
Jag som gillar paket frågar lite glatt:
- nåå.. har ni gjort något fint till mamma i julklapp nu då? (Och menar på dagis underförstått)
Dottern tittar indignerat på mig och utbrister med förbrående röst..

-Men mamma, man får ju julklappar av tomten....!!! (Jaha och då är ju jag inte klok som undrar om hon och lillebror gjort något till mig)

Jaha, säger jag lite kuvat.

När vi sedan i går kväll körde hem i bilen så frågar jag lite nyfiket igen då, tror ni mamma får några julklappar på julafton nu då?? (med längtan i rösten men väl medveten om att jag själv köpt fina paket till mig själv på parfymeriet)
Mamma, vad önskar du dig då?
- Tja en bärbar dator.
-Men mamma vi har ju redan en dator du kan väl bära på den.
-Då önskar jag mig snälla barn!
-MEEEN mamma det har du ju redan.
- OK men fred på jorden då...
då hade hon inget svar faktiskt..
-ja men mer då mamma..... vad önskar du dig??
-Tja jag vet inte.
-Nä mamma, då vet inte jag om tomten hittar något till dig..

Ja ja av barn och dårar får man höra sanningen..

Och här sitter jag på jobbet och bara väntar på att få gå hem...
NU lovar jag och svär att inte köpa fler julklappar.... (tror ni på det???)

åter till jobbet.... (vill inte) ... "hej och välkommen till..."

Inga kommentarer: