tisdag, juli 25, 2006

Jag är INTE ensam... fniss

Barnens kusin var här och lekte igår. De hade hur kul som helst men lillebror flippade ut lite med jämna mellanrum som han lekte med flickorna.
Flickorna är ju strax fem och fyraochetthalvt... lillebror drygt 2,5 år.

Lillebror fick ett spel och jag väste till honom att ;
- nu skärper du dig, annars får du gå in på rummet (det var inte första gången han "busade" ... hm...)

Då säger kusinen väldigt upplysande till mig:

- Så låter min mamma också!

Ja, det finns fler än jag som inte orkar vara "pedagogisk" hela tiden.

Och det var ännu roligare när jag berättade det för min syster, kusinens mamma. Tihi

To be continued...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Vilka slående likheter! Kram! ;-)

Anonym sa...

Hihihihi... Det var längesen jag sa sånt till flickorna..