torsdag, juli 27, 2006

Sleepless in the heat...

Klockan är 05.30 och jag har varit vaken drygt en timma...

Först hade alla väldigt svårt att sova (se nedan).... inklusive maken och jag som inte komma till ro tack vare värmen.... maken gjorde något utfall och gick ner till tv'n vid ett-tiden för att försöka svalka av sig och bli trött.... jag däckade nog strax därefter eftersom jag inte har en aning om när han kom upp igen.
Men jag sov gott fram till 04.30 då kusinen kom och var ledsen och ville hem till mamma...... jag lyckades avstyra detta och efter att ha legat bredvid henne på golvet så fick jag henne att somna om, hon låg faktiskt och log i sömnen.
Storasysters rum var mycket svalt och skönt.. hade inte golvet varit så hårt hade jag nog kunnat somna jag också.

Nu sitter jag här vid datorn istället och försöker freda mig mot alla de 24 flugor som surrar omkring och stör mig... kan inte de ta och flyga till något annat rum och störa istället... typ i tvättstugan där ingen ligger och sover.

Jag har gett upp det här med mer sömn i natt... lillebror ligger och snurrar hör jag och sover lite oroligt så förmodligen för jag göra ett inhopp där snart och lugna lite. För har jag nu TUR så kommer de små barnen att sova ett par timmar till innan de vaknar och då är det ju en riktigt bra tid för frukost.

Fram till dess får jag väl jaga flugor, blogga, shoppa på nätet och försöka somna i soffan..

To be continued...

Inga kommentarer: