söndag, juni 15, 2008

Vissa dagar..

.. så funderar jag på att säga upp mig vad det gäller matlagning i den här familjen.

Lunch idag: Ris och kycklinggryta med curry, grönsallad.
Maken; sov och åt inte.
Lillebror: Det är var ok, men tack inte mer. Och jag äter inte grönsallad.
Storasyster: Jag tycker riset är för torrt. Nä det hjälper inte med sås, jag äter inte sås. Men kyckligen kan jag äta av, hur många bitar måste jag äta??
Jag själv åt lite...

Kvällsmat: En flintastek hittades i kylen och måste åtgärdas... tillsammans med grillad Halloumi, grönsallad och Keso.
Maken, äter inte kött, haft ont i magen och vågar inte äta grillat! Tar en macka...
Lillebror; för starkt kött, gillar inte Keso, äter inte grönsallad och kan jag få en sån macka som pappa äter?
Storasyster; ätit tacos på kalas men vill gärna ha både Halloumi och flintastek. Äter en frimärksbit stor bit av vardera och säger sen att hon är mätt...?!
Jag själv.. ja det var ju gott men aptiten förtas lite av att ingen annan direkt uppskattar ens ansträngningar!

I morgon ska jag sträcka mig så långt att jag erbjuder Havregrynsgröt i micron! Annat får de fixa själva. Och på eftermiddagen ska jag sova för här ska jobbas natt!!

To be continued...

3 kommentarer:

Morgondimma sa...

Hejja!!

Anonym sa...

OM du bestämmer dig för att säga upp dig..... så kan du få anställning i Mjöhult, jag tycker det låter jättegott!

Anonym sa...

Jag tycker också det låter supergott och är säker på att maken skulle instämma. Barnens kommentarer känner vi igen ... Varför är barn inte födda gourmander (eller vad det nu heter)? Fast vid närmare eftertanke skulle det vara ännu värre för då vore de inte nöjda med korv & köttbullar var och varannan måltid ...

Maria i Västerås