onsdag, juni 09, 2010

Så där ja...

... jaha då var måttet rågat!!
Det nya köket som vi riggade i november förra året saknar fortfarande väggbeklädnad i form av t.ex. kakel. Makens mantra vet jag inte vad den har varit men hänt nåt har det inte gjort!!

Igår fick jag NOG!! Ringde den lokala muraren, som vi känner iofs men dock.. OK när kan du komma och kakla???? På måndag... ??!! OK........

Eftersom maken är bortrest till annan ort i några dagar så fick jag ha en ersättare så..
jag släpade med den stackars arbetskamraten till kakelbutiken (nja han fick köra) och tvingade honom vara smakråd... Valet var gjort på typ 7 minuter...
Ibland är det nästan för lätt... Vad det blev... nä redovisas senare i nästa vecka... men det kommer att bli väldigt, väldigt bra...

Vad maken sa när jag meddelade att kakelvalet var klart och han kan hämta på fredag... ? Bra!

Så på måndag eller tisdag ska detta elände äntligen vara klart... Ja jag tror det när jag ser det.
Men oddsen är ju betydligt högre nu än för en vecka sedan.

To be continued...

Inga kommentarer: