söndag, juli 18, 2010

Oj...

... vad en vecka går fort... nu har jag redan varit ledig en vecka och det är en tredjedel av semestern.
En kompis gav mig ett råd, eller ännu hellre bad mig om en sak på semestern:
Snälla, pröva att vila och att göra ingenting, du måste varva ner....
Så jag har gjort mitt bästa, och jag klarar det i flera minuter... typ.
Men å andra sidan så har garderoben rensats, datarummet har fått en upprustning och bokhyllorna har rensats och många böcker kommer att få fötter... till bokbytarhyllan på jobbet.
Klädkammaren är utrensad och Myrorna har fått en rejäl säck.
Bullar är bakade och barnen har avslutat sin simskola... de har lekt med kompisar och ... nä men jag har ju inte vilat alls.. Men jag har legat i solen också... korta stunder, tills det blev för varmt.

Just nu råder, innan semesternstressen och tålamodet är väldigt kort... eller inte alls.. maken tvättar bilen och Lillebror tvättar cyklar. Var Storasyster är har jag inte riktigt koll på men hon kommer väl hem när hon är hungrig, hon är nog borta och är barnvakt för grannungen...

Nåja... man har det inte bättre än man gör sig.

Nu ska jag ta mig an strykhögen, men jag viker nog bara, stryka kan man göra när man ska ha det.. i alla fall på sommaren när kvällarna är ljusa och ingen vill titta på tv.

Eller så dricker jag kaffe... det är mer vilsamt!!

To be continued...

3 kommentarer:

Vanja sa...

Full fart som vanligt då med andra ord, hur orkar du i värmen...jag gör minsta möjliga när det är varmt för jag orkar inte någonting.
Försök nu att ta de lite lugnt på er semesterresa.

Bantartant sa...

Men Vanja... du vet väl hur jag funkar... sen kan folk tjata bäst de vill...
Även om jag vet att det var välment och ganska sant!

Unknown sa...

Tackar, tackar men jo... 35 hägrar den 21:e! Men jag blir väldigt stolt över att det "inte syns" :)

Kram tillbaka!