fredag, juli 16, 2010

UFF

Även om man som jag är lite av en hamster när det gäller bland annat kläder så kommer även jag ibland till en gräns där jag bara RÖJER!

Ni vet det där linnet som har en fläck på ryggen men jag kan ju ha den under.. (har inte hänt de sista fyra åren men tillfället kommer säkert... NOT) Sockar som inte sett ett par fötter på minst ett par år..
För ett par år sedan fick jag flera kassar med kläder av en väninna som gått ner i vikt och det hade inte jag.... massor av dessa kläderna gav jag bort men mycket behöll jag, för att det kan ju komma till pass... vilket år som helst.
Nu har även jag gått ner en hel del i vikt och mycket av de fådda kläderna passar... men det var visst inte så snygga, eller inte så moderna i snittet ELLER så insåg jag att jag ändå inte kommer att använda dem...
Så trots att maken var hjälpsam och sa till mig att spara vissa... så gapar garderoben otroligt tom nu. Inte nåt stort problem egentligen MEN nu har jag BARA kläder som jag själv valt, kan använda precis när jag vill och som, just nu i alla fall, passar min krympande kropp.

Och det är inte så dumt att köpa kläder för att man vill ha dem, inte för att det är det enda som passar och jag måste ha en ny palta.....

Det går inte fort och jag har en vän som är riktigt förbannad för att jag inte slängt ut vågen men det vägrar (ha ha) jag göra, längre fram kanske...
Sett till vad måttbandet visar och vad vågen har för siffror så kan man genom någon enorm matematisk uträkning på nåt sätt tro att jag tappat runt 30 kilo... på 18 månader... det är rätt OK faktiskt.

Så var kommer UFF in i bilden?? JO, jag har en stor säck kläder till dem ihop med lite skor som jag inte kommer att använda mer... det kan ju finnas nån mer än jag som behöver lite förnyelse i garderoben!!

To be continued...

Inga kommentarer: