onsdag, juli 28, 2010

Poff, pang, pang, pang.....pang.....

.... det ringer nästan fortfarande i öronen.

Dagen har tillbringats i Kulltorp... ja eller närmare bestämt High Chaparall.
Lillebror hade med sig en klasskompis tillika grannkille och Storasyster kunde inte ta med nån pga platsbrist i bilen. Hon har däremot lovats att ta med en kompis till Liseberg.... men det lär dröja eftersom de pengarna som vi spenderade idag förmodligen motsvarar ett mycket litet lands BNP, eller nja kanske inte men det kändes så i alla fall. Så hur gärna jag ville så fanns det inte utrymme för ett par nya läderboots. Jag får vänta till nästa år och så spara till dess, de kostar ju ändå nästan 2000 kronor. Inte dyrt om man slår ut på hur många år de varar, de jag har idag köpte jag 1997 och det är först det sista året som de börjat bli ordentligt slitna, men en ganska saftig utgift när den ska ut.
Nåja, barnen hade roligt som hejsan, killarna fick fina bruna ullhattar (nej inte ullharar) och Storasyster ville till min stora förvåning ha en rosa hatt med paljetter. Nåja när detta var inhandlat så ställde vi oss i den otroligt långa, slingrande kön till showen med Lucky Luke. Sevärt? Nja, sen var det den stora showen men då fick ungarna se den själva eftersom vi vuxna inte fick plats och inte direkt hade lust att trängas för att se showen. Det klarade de utmärkt och kunde till och med hitta oss i röran efteråt när allt var över.

Summa summarum så var alla nöjda med dagen (förutom möjligen Storasyster men hon är inte särskilt nöjd med nåt nu, tjejer i den åldern kan ju vara ganska "spännande") som avslutades med både bad i poolen hemma och i närmaste insjö för barnen. Gött!!

To be continued...

2 kommentarer:

Vanja sa...

Man kanske skulle göra ett besök där igen var nog ca 30 år sedan sist, synd bara att allt har blivit så dyrt.

Bantartant sa...

Vanja, dyrt och dyrt.. jag är ju snål och tycker att det är saftigt med 180 kr/person i inträde.... vi var fem! Sen ska man ju äta hemma och visst ska man unna sig när man gör nåt (och jag vägrar göra picknick och ha matsäck för då är det liksom inte semester om du förstår..) men det kostar på.
Men vi var faktiskt positivt överraskade förra året när vi var där över hur bra ungarna tyckte det var. Men Storasyster börjar bli lite för stor.
KRAM