lördag, november 19, 2005

egentligen så går det ganska bra....

Ja, ska jag bara helt ärlig så tycker jag att det flyter på riktigt bra.
Det funkar bra med frukosten jag har valt, yoghurt, torkade aprikoser, linfrö, mandlar/nötter, ägg och smörgås. MAN BLIR MÄTT.
Lunchen och middagen funkar också helt OK. Det som är svårast är att få till det här med mellanmål så det känns vettigt. Frukt, mörk choklad... ja jag provar mig fortfarande fram.

Lördag har utsetts till att bli min stora vägdag......

Idag så visade vågen totalt -1,8!! Inte så tokigt och dessutom så började "den där veckan" igår och det blir alltid mycket vatten i kroppen hos mig då. Får se om det blir en större viktnedgång nästa vecka....

Veckan som kommer är en födelsedagsvecka så på stackars 7 dagar ska vi på 2 kalas och ha ett själva. Men med självdiciplin kommer man långt och man kan fösa omkring en tårtbit på fatet ganska länge och smeta ut den så ser det ut som om man ätit.

Till sonens födelsedag ska vi göra fromagetårtor så det blir väl ganska lindrigt... i övrigt handlar det som sagt BARA om självdiciplin (och vara mätt när man kommer till kalaset:-)

så tillsvidare......

2 kommentarer:

Helene sa...

Heja! Skönt med medvind inför kalasveckan!

Jenny sa...

Hej och lycka till. Har själv gått ner 24kg med GI modellen och sitter just nu och knaprar morötter och håller tummarna för dig och cykellisa ;D