söndag, november 13, 2005

Söndag morgon, innan frukost

Jag har bytt till nystart och det fungerar mycket bättre än rivstarten!!
Det man "ska" äta är lättare att anpassa till övriga familjens matvanor och i det stora
hela får ju hela familjen bättre mat.
Jag använder mig av programmet på GI-VIktkoll där man lägger in vad man äter i förhållande till vad man ska äta utifrån ens egna förutsättningar plus motion.
I fredags fyllde jag alla staplar, en del med lite utöver rekommenderat bl.a fett och kolhydrater.
I går lördag lyckades jag inte komma upp i proteinmängden, jag tror nog att det beror på att jag inte fick i mig något ägg på morgonen.
Men det handlar ju om att skapa vanor, koka ägg på morgonen går ju fort om man gör det samtidigt som något annat... hämtar tidningen eller så.

Idag tar vi nya tag och så firar vi Far, eller hur??

Jag står still i vikten men minskar midjemåttet... totalt -4 cm.

1 kommentar:

Helene sa...

Duktigt! Det tar 21 dagar att skapa en vana, eller hur var det? Du är på god väg!
Vatten-skål!
H