fredag, november 25, 2005

...fredag.. fredag..

och jag städar inför lördagens 2-årskalas... och fram med ljusstakar och allt som kan tänkas höra advent till.
Färdig med storasysters rum, satt upp nya lila (passar med prinsessfärgerna i övrigt som rummet fick förra helgen) stjärnan i fönstret och drar ner rullgardienen för att visa hur fint den lyser i mörker....
jodå ropar på lillebror som kommer och drar i rullgardinssnöret och blommorna far i golvet..

räknar till 43 miljoner och sedan säger jag någonting om att så får man ju inte göra om nu måste jag ju dammsuga igen.. och i sängen...

Men fint som hejsan blev det!! Och mina gamla gardiner kom till heder igen. Inte kunde jag ana att de skulle kunna passa som "julgardiner"




Men inte ser det ut som advent i hennes rum...

Damm och dust.. pust

Inga kommentarer: