onsdag, februari 08, 2006

Gardiner, varför

måste de vara så långa när man köper de färdiga??

Landade in på Hemtex härom dagen för jag behövde nya gardiner till sovrummet. De gamla vi hade var ganska OK men eftersom vi använder dem som mörkläggning så hänger det svart tyg bakom och det börjar bli lite skraltigt.. ja.. sånt är det.
Hittar snygga färdigsydda gardiner med lagom bredd (140 cm) hällor som upphängning (bra, för vi har mormorsstång och kornich) MEN varför är de 240 cm långa??? Pris: 99:-/styck = OK!

Kommenterar i kassan att jag tycker de är för långa och då svarar biträdet (fast så kanske man inte säger längre) att det är normallängd.. jaha sa jag men sist så fick jag lägga upp mina panelgardiner nästan 40 cm.. ja då har ni väldigt lågt i tack säger hon.

Inte för jag tycker 240 är så lågt i tak men svenskarna blir längre och längre!

Nu provade jag något nytt, istället för att sy upp gardinerna så strök jag fast något plasband i fållen istället, smidigt och syns inte. Och gardinerna blev väldigt snygga i sovrummet.
Men någon som har förslag på vad jag ska göra med de två bitarna på 120 x 140 som jag har över. Får nog köpa innerkuddar och sy kuddfodral av dem. Det blev så mycket över för jag vill inte ha gardiner ner till golvet i sovrummet, räcker precis nedanför fönsterbrädan.

Dax för frukost

To be continued...

Inga kommentarer: