tisdag, februari 07, 2006

Ännu mera lillebror...

som stolt mamma till storasyster och lillebror känns det lite sådär att sitta på dagis och diskutera strategier för att hantera lillebrors "trotsattacker"...
men idag gjorde jag det och det är inte utan att det trots allt kändes ganska OK.
Vi har nu kommit överrens med dagis (jag vet att det heter förskolan men det är så långt att skriva) hur vi ska agera och vi har försökt med detta hela kvällen... och trot eller ej..
han satt bara en gång i trappan ikväll.
Men jag har nästan inga insidor kvar av kinderna efter att ha bitit mig där för att behärska mig.

Håll tummarna för att jag ska orka i morgon också när jag och barnen är lediga.
Jag får väl göra det som lillebror sa till mig härom sistens...
Mamma, koncentrera dig!

Idag har jag tagit ett steg närmare nytt jobb! Har genom en bekant fått kontakt med en "karriärcoach" och mailade med henne idag och ska ha en konsulation längre fram i vår.
Bekymret är att hon finns i Stockholm och det gör inte jag... men det gick att ha per telefon också. Vi får se, det bör löna sig.

Annars kan jag söka jobbet som bilförsäljare här i stan...fast jag är nog ingen försäljartyp egentligen. Men "what the heck" jag skickar nog in ändå till bilfirman. Det värsta som kan hända är väl att de hör av sig och vill ha mig på intervju.

Nä, nu måste jag nog göra något annat...

To be continued...

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad spännande det ska bli att följa ditt liv:-)