söndag, februari 19, 2006

Så gick det en dag...

... och så fort det gick då.
Morgonbestyr med frukost och påklädning.... och sedan lite hjälp med leken så de inte "slår ihjäl varandra" precis som det ska vara:-)
Frukost för maken och en kopp kaffe för mig.
Maken har satt ihop MALM byrå till hallen, under tiden var jag och handlade och lagade Camillas fantastiska kyckling/currygryta.. MUMS!! Jag hann dessutom göra middag som idag blev hemmagjorda köttbullar med sås, potatis och lingon. Gott som omväxling till helgens McDonaldsbesök x flera! Min middag föll familjen på läppen så det var inte bortkastat.
Camillas gryta blir det senare i veckan som matlåda, den ska så avnjutas ihop med kokos och russin.. smaskens!!!

I eftermiddag har vi varit på 4-årskalas hos vår guddotter, som också är barnens kusin. Kul och trevligt, hon fyllde igår men då var vi ju i bilen hem från Dalarna så vi fick ta det idag istället.

Ikväll har det mest handlat om nattning och tvätt och sånt som ska göras färdigt inför morgondagen..
Storasyster här har det lite jobbigt på kvällarna när hon ska somna i sin säng. Rummet är fyllt av massa otäcka saker som spöken och sånt!!! Men trots att hon har lampan tänd så blir det jättehemskt, och hon drömmer så massa hemska drömmar. Stackars liten, hon ser så ynklig ut där hon liger i sängen och tårarna rinner... och inte lyckas jag få henne att säga till spökena att försvinna heller.... men med lampan utanför rummet tänd och öppen dörr så lyckas hon nog somna om en stund.
Hon har inspirerat lillebror också så innan vi går ut från hans rum när han ska sova så brukar han fråga; kommer spökena nu?? och säger vi då att nej, de gör de inte så är han nöjd.

Nä, nu ska jag nog ta lite hemmagjord fruktsorbe..

to be continued...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har inte hamnat i sängen ännu....Blev pigg av bloggeriet:-)