lördag, mars 04, 2006

Dora, Greta Gris och Traktor Tom Uppdaterad!

så heter oftast mitt sällskap på helgmornarna, ja förutom barnen då! Idag vaknade storasyster redan halv sju medan lillebror, fortfarande nu klockan åtta, ligger kvar och sover. Ja maken sover också men det är ju mer regel än undantag, han är INGEN morgonmänniska.
Greta Gris är väl sådär... Dora är en söt men Traktor Tom är nog favoriten, ja hos mig menar jag.
I går kväll var vi hos barnens kusin som fyllde 19 år, trevligt men barnen var väldigt trötta så det blev lite gnälligt ett tag. Istället för att umgås med de andra gästerna så satt jag och maken och underhöll barnen med lego eller annat. Trevligt men vi kanske skulle stannat hemma ändå. Inte underligt att lillebror sover länge idag.
Storasyster är INGEN sjusovare, hon studsar upp på morgonen och om man föreslår att hon ska lägga sig i sängen och bar mysa lite blir hon vansinnig! Och det gör man ju bara för att få sova en liten stund till själv och det kanske man inte behöver. Kroppen mår ju bäst av fasta rutiner..... eller?

Nu är det väl dags för frukost och vi får se vad det blir idag... pannkaka?? mannagrynsgröt?? havregrynsgröt?? macka och yoghurt??
vi får se vad barnen vill ha!!

to be continued...

UPPDATERING:
Det blev amerikanska pannkakor, men vi gjorde kaffe på svenskt vi vill att det smakar kaffe!

to be continued...

1 kommentar:

Anonym sa...

Den layouten hade jag! Åh... jag längtar den lite lite:-)
Amerikanska pannkakor! Vi brukade göra.. Kanske i morrn!