onsdag, mars 01, 2006

I morgon är det jobb igen...

.. om det inte händer något oförutsett. Jag var inne en sväng i går kväll och fixade lite mailing och så med papper som måste vidare. Jag hade en rejäl hög med post såg jag. Men så har jag ju inte varit där sedan förra torsdagen heller.

Idag har jag och barnen varit och shoppat, igen.
Lillebrors fötter hade vuxit rejält och jag insåg att de enda skor han har just nu är hans vinterkängor. Inte för vädret tillåter något annat men lite kul är det ju att köpa nya skor. Han kom ut ur butiken med ett par superläckra gummistövlar med Findus på, katten inte matmärket och ett par blå gymnastikskor.
Till storastysters stora förtret så hade inte hennes fötter växt lika mycket så hon fick bli utan denna gången. Men det tog vi igen inne på Gekås och hon fick lite nya tröjor och sedan en kjol också. Hon var nog nöjd med det, tror jag i alla fall.

Själv fick jag nya gardiner till tv-hörnan på nedervåningen och till köket. Dessutom fick jag en strålande idé till hur vi kan fräscha upp lekrummet (jag har aldrig tyckt om tapeten i det rummet på hela tiden vi bott i huset) och det är ju ett friskhetstecken. Gardiner och fönsterlampor med mycket färg så det enda (ja eller typ) som ska till är att vi målar om väggarna.. i varmvit och turkos. Färgstarka barn ska ha färgstarka omgivningar, eller hur!!

To be continued...

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu är jag klar! Spännande va?