tisdag, mars 21, 2006

Märkligheter!

Jag har en timer som står på kökfläkten, en kombinerad timer och termometer!

Jag skulle laga en rätt som skulle stå i ugnen 90 minuter och jag satte min timer väntade... ja gjorde något annat under tiden alltså..
Men till min stora förvåning så funkade inte timern efter en stund... den visade bara 00:00

Jaha, vad har hänt då?? Gått sönder tänkte jag och försökte komma ihåg att köpa en ny när jag var i en sån affär..

MEN så var det inte alls!!

Eftersom den var placerad ovanpå fläkten och om man då fipplade med fläkten eller lampan i fläkten så blev den någon "elektricitet-grej" som gjorde att timern nollställde sig, så nu har jag en utmärkt ny timer i skåpet.
Det var bara att flytta timern till ett ställe någon annanstans än precis ovanpå fläkten....

To be continued...

1 kommentar:

Anonym sa...

HaHaHa skicka den till mig i födelsedagspresent, i augusti!