söndag, mars 12, 2006

Starta eget..UPPDATERAD!

kan det vara något?? Av olika människor har jag de senaste dagarna och veckorna fått signaler att jag borde starta något eget. Ja jag har tolkat det som en tips eller "uppmaning" att göra något av de ideér som kommit fram under samtal och utredningar jag haft och gjort!
Kan man kanske starta något och köra parallellt med jobbet och så förhoppningsvis gradvis gå över till det egna?!
Ja, nu snurrar många tankar. Men finns det verkligen en marknad för en positivitets/effektiviserings/organisations"konsult" till? Kan man leva på att vara en idéspruta??
Well, detta tål att tänkas på!!

Annars har det varit lite bloggtorka det sista, jag har haft fullt upp med möten, trevliga sociala aktiviteter och livet i stort. Det är härligt när det snurrar på, i lagom fart dock.

Dagens lista:
- fixa frukost FIXAT
- ledartext uppdateras till medlemstidningen FIXAT
- förbönen i kyrkan FIXAT
- sammanställ verksamhetsberättelse och protokoll från gårdagens styrelsemöte
- fixa mailinglistan från gårdagens styrelsemöte
- besök hos svåger och svägerska, trevligt! FIXAT
- organisera utbildningsmaterialet

Lev lite också och ha kul! FÖRSÖKER STÄNDIGT! Resten tar vi en annan dag!

Och jag håller med Morgondimma, det är väldigt neutrala miner i CSI... vi skulle nog liva upp det lite!!

Nä, nu får jag fixa frukost, barnen vill ha varm choklad så då får det väl bli det då. Jag tänkte ta pepparkasformarna till brödskivorna idag, så kanske de får i sig en macka också... eller vill de kanske inte äta en macka i form av en pepparkasgumma.. vi får se... hjärtan går nog allid ner!!
Det blev rostad macka i form av Nasse och Nalle Puh! MUMS!

To be continued...

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj. Det ska bli spännande! Sen "Att göra listan" fick mig att ramla ur stolen:-) Sånt gjorde jag för tre år sen... Längtar dit, men nej orkar inte med. Nu ska vi börja klä på oss och i väg till slalombacken om 20 minuter! Härligt väder: SOL och -5 grader! Massor kramar till familjen. Jag skickar med klubban!