måndag, mars 27, 2006

Trött och förkyld...

I går kväll strax innan nio kom jag hem från hufvudstaden! Barnen vaktades av morfar och var så där lagom sömnmosiga men sova skulle de inte förrän jag kom hem. Snön hade ju vräkt ner och barnens morfar vågade sig inte ut för att hämta mig på stationen, han valde att passa barnen istället så kunde maken köra.

Helgens konferens i Stockholm har varit helt OK även om vi tyckte att vi som vanligt kunde fått vara på Nordic Blue istället för Scandic Ariadne. Jag kan lova att skillnaden är MILSVID!!
I utvärderingen krävde vi att få komma till Nordic Blue nästa gång.
Alltså rummen var ju helt OK, men att få kallnad mat på kalla tallrikar. Nej Tack!
Att behöva säga till om sitt andra glas vin (det ingick två glas i "dealen"), och då få till svar att de ska sätta upp det på notan. Nej Tack!
Och sedan när är det OK att börja duka av innan alla vid bordet har ätit upp? Det värsta var när vid lunchen igår och de var framme och hämtade tallriken innan min bordsgranne ens hade tuggat färdigt maten. Nej Tack, där kommer jag inte att lägga mer pengar!!!
Desstuom var det många av oss som blev jätteförkylda i helgen.. men det kanske vi inte kan lägga på hotellet??!!

Ett annat problem när man är på konferens är ju att man äter som om varje måltid vore den sista. Ja, jag åt förnuftigt men när man kan äta massor av goda grönsaker och sallader så gör man ju det, sötsaker och onyttigheter har jag inte precis vräkt i mig men kanske lite väl mycket goda grova frallor med pålägg.

Nä, jag kände att jag måste ta tag i det igen.. så nu är det Cambridgekuren igen!! Började dagen med en chokladshake. Men å andra sidan sitter jag och funderar på om det var så smart... Jo, det var det!!

Så nu bär det av mot fikarummet och jag ska läsa helgens lokaltidningar och sippa på min vattenflaska.

To be continued...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på dig.
Samma här.
sjuk dotter
sjuk sköterska! (lägg inte ihop två orden)

Studiomannen sa...

Jag har bott på Ariadne. Lite off, men helt OK. Om man åker över bron ligger Foresta också på Lidingö. Det är ett bra hotell. Fast det kanske inte är du som bestämmer...

Bantartant sa...

Visst helt OK för övernattning,men inte konferens...
Nä,jag får inte bestämma:-)

Morgondimma sa...

Ont i halsen här med.. kan det vara blogginfluensa???