söndag, juli 22, 2007

Min lille hjälte!

Efter gårdagkvällens övningar somnade lillebror till slut i pappas säng. Tog väl så där 10 minuter för honom att komma till ro. Tror jag för jag lyssnade på bok och hade inte full koll på varken boken eller lillebror ska jag erkänna.

Han blev nerburen av pappa vid halv tolv tror jag.

Klockan två kommer storasyster tassandes med tårar i ögonen och säger att hon ser gröna monster (varför är de alltid gröna??)
-Ja vassego, lägg dig här bara.

Klockan fem kommer lillebror och vill ligga han också men jag säger att det är fullt, såvida han inte vill ligga i min säng så kan jag sova i hans.
NÄ, säger han du får inte ligga i min säng. Så jag lägger mig i soffan!

När jag kollar soffan fem minuter senare, då ligger han och sover så gott på den. Jag lägger på honom en filt och tänker att han är för kul.

Men nu är alla vakna och vi laddar för ytterligare en söndag, min sista i denna semesterperioden.

To be continued...

Inga kommentarer: