torsdag, juli 12, 2007

underlig promenad..

... eftersom jag och barnen är lediga just nu och de inte klarar sig hemma själva så är det svårt att komma ut på promenad eller cykeltur. Likadant när maken jobbar kväll eller helg.

Idag gjorde jag äntligen det jag har pratat och tänkt på länge. Jag tog mina stavar och så gick jag varv efter varv efter varv efter varv på gatan. Vår gata är byggd med husen liggande som runt en "fotbollsplan" och gatan går runt planen. Jag vet att det är ungefär 100 meter runt planen och jag traskade på. För att komma någon vart måste man traska många varv men å andra sidan är jag inte många meter från barnen.
BRA musik i öronen och stavar i händerna, känns som om jag kan gå i evigheter. Eller i alla fall till regnet öser ner nästa gång, som det gör just nu!
Men det är spännande att gå i regnet också, bara inte i åska.

To be continued..

Inga kommentarer: