onsdag, juli 04, 2007

Sista dan..

.... för storasyster på dagis är det idag.

För inte alls så många veckor sedan (känns det som) bar jag henne in på dagis för att vi skulle få träffa fröknarna.. och hon kröp (hon kunde inte gå då än) upp i knät på fröken M och somnade. Sedan dess har hon älskat sitt dagis.

Och i dag är det sista dagen. Det är tur att lillebror går kvar så vi har något vi är vana vid.

Nästa gång storasyster ska iväg med någon regelbundenhet så är det förskoleklass, oj. Hon har börjat bli lite oroloig för det (men det skulle hon aldrig erkänna) och det är nog mamma också (men det skulle hon ALDRIG erkänna). Den ende som tar det hela kallt är lillebror.
- Storasyster, sen ska du inte gå på dagis mer, du ska gå på skolan. Hälsar du på mig ibland då? säger han med en man i den ålderns säkerhet.
- Självklart, säger hon med övertygelse.

Nähä, man måste väl iväg till jobbet kan jag tro.... idag kvar... och del av fredag. Undrar om jag hinner ta mig igenom alla högarna som jag måste hinna igenom innan veckan är slut. Nåja, jag får väl göra det sista på måndag i så fall....

To be continued...

1 kommentar:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.