söndag, januari 15, 2006

Dag 2

går över förväntan, jag är inte det minsta sugen. Fick jobba lite för att få i mig frukostsopppan. Chokladsoppa.. nä då kallar jag det hellre "mjölkdrink" och jag drack den varm.

Jag har lovat mig själv att inte väga mig förrän på lördag, får se om jag klarar det.
Men det här måste ju ge lite snabbt resultat, det är ju det jag är efter...
En kickstart som jag sedan kan hänga på med NYA och GODA kostvanor.
Inte för att vi har så dåliga kostvanor egentligen MEN det slinker lätt med godis
eller något att inte så nyttigt i handlevagnen.
Kanske skulle låta maken handla.. han är mycket bättre än jag på att inte handla onyttigheter.

Men frukt älskar jag så det kan inte vara dåligt, och det är det ju inte heller..
Ger nu detta bra resultat så ska jag dra igång GI-kosten upptill detta och köra kombinerat.

Min väninna som är med i ett projekt har kört ren kur i många veckor, men riktigt så många tror jag inte jag vill köra.. men kombinerad kur, där man äter mat och dricker soppor ger säkert resultat det också.

Nåja, dag 2 idag.. många dagar kvar.. och mycket trubbel också kan jag misstänka.

Som tidigare sagts, håll tummarna.

To be continued...

3 kommentarer:

Helene sa...

Tycker du att tolv veckor känns länge :-)
Ärligt talat känns det ganska långtråkigt nu, särskilt som viktminskningen inte är så dramatisk längre.

Helene sa...

Pepp, pepp. Idag ska vara den tuffaste dagen, så plocka fram all den envishet du har och tänk på att därefter blir det bara lättare!!!

Anonym sa...

Det är värst de första dagarna, hört att man får huvudvärk sen går det bra. Sen tycker man det är trist. Gör något roligt så glömmer man soppan:-) Hur gick dagen 2 i går?