söndag, januari 01, 2006

.. nära havet vill jag bo....


här har vi varit idag och njutit av god mat och gott sällskap. Det var större delen av släkten på ena sidan men jag måste säga att det har minskats de sista åren. Och till vår stora överraskning har vi helt plötsligt överskott på karlar.. ja den yngste är ju drygt 2 år men i alla fall.
Vi avnjöt en UNDERBAR laxsoppa som följdes av en härlig krusbärspaj. Därefter kaffe/the och shortbread.

Sedan får jag väl erkänna att jag igår kväll lyckades med något jag aldrig gjort tidigare. Det brann i ugnen. Well.. jag satte på ugnen på start och satte sedan in potatis och det stack upp smörpapper som antändes av grillelementen..
men brann bra det gjorde det.... jag lovar. Ingen skada skedd dock även om jag tror att maken var lite skärrad ett tag. Men efter att satt eld på olja på spisen en gång för länge sedan när jag var i USA och lyckades släcka det med ett lock snabbt och effektivt så kändes detta som något väldigt litet och futtigt...

Nu är det snart dax för lite kvällsmat och imorgon bär det iväg till jobbet igen..

to be continued...

2 kommentarer:

Morgondimma sa...

Jag vill vara där jag också..., ankdammen är inte riktigt samma sak....

Anonym sa...

Du ska inte börja med att elda bokstavligt i spisen:-)
Laxsoppan låter gott! Vi åt ugnslax med potatis och hollandiesås. Gott!