lördag, januari 21, 2006

Lördagsmorgon

Snön yr utanför fönstren och ytterdörren går inte att få upp eftersom det är en JÄTTEDRIVA utanför! Men man kan ta tvättstugedörren för där är ingen snö alls. Här har inte kommit mycket snö utan det har yrt så förfärligt att det ligger stora vallar. Hoppas att vinden avtar, jag har lovat barnen korvgrillning i det fria om vädret tillåter.
Själv får jag väl ta mig en värmande soppa när vi kommer in från kylan.

Nu har jag kämpat med kuren i en vecka och måste säga att det har gått över förväntan!

Vågen visar - 4,5 kilo!! Och jag tycker nog det märks "lite" på byxorna, men det kanske är önsketänkande.

I går var jag i alla fall och fick soppor för ytterligare en vecka och denna gången kanske jag klarar att inte väga mig förrän nästa lördag. Man kan ju hoppas i alla fall.

Nu låter det som om barnen inte längre tittar på tv utan plågar varandra så jag tror jag får gå och ge dem frukost. Det blir risgrynsgröt för dem och varm choklad för mig.

to be continued...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh! Vad roligt att det gick över förväntan! Jag kanske bjuder på soppa när du kommer hit:-) *skrattar*

Helene sa...

Vi kanske ska dela en grönsakssoppa nästa gång vi ses!
Och jag tror på att väga mej varje dag - jag ska visa min excelfil, diagram med platåer så man kan gråta...

Anonym sa...

Du har fått en utmaning i min blogg. Jag fick den från En liten Tant idag. Det handlar bara om att svara på lite frågor, om man har lust alltså. Om du har lust så skriver du i din egen blogg...