måndag, januari 09, 2006

Man ska inte tro att man é nåt..

igår kväll kände jag mig lite piggare och när jag gick och la mig glömde jag ta hostmedicin.
Och det fick jag gå upp och göra klockan två istället, suck!
Sedan vaknade lillebror vid halv fyra och hade sparkat av sig täcket och eftersom han är en "riktig man" så vill han ju att någon kommer och lägger på honom det igen:-)
Och när jag kommit i säng igen och nästan somnat... så hör jag honom nys ORDENTLIGT tre gånger, strax därefter hörs hans lilla stämma:
-Mamma... snorig, SNORIG MAMMA.
Så det var bara att pallra sig ner igen och torka lilla näsan.
Efter det så har inte jag sovit och jag tror att klockan var någonsans vid kvart över fyra som jag sprang och torkade näsa.
Jag har haft dagar när jag varit piggare, men det är rätt Ok ändå.

Maken är hemma från jobbet idag och vårdar sin förkylning, han beskrev det som om han hade brödsmulor i lungorna... inget jag är avundsjuk på precis.

Läkaren sa ju igår att ibland måste man faktiskt stanna upp och låta kroppen vila, i synnerhet när man har små barn som suger energi ur sina föräldrar.
Jag funerar på att ta och vila i slutet av veckan, vad tror ni?
Men har hostan gett sig till dess kanske jag inte behöver...

Måste jobba igen....

To be continued...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vila i slutet av veckan? När kroppen behöver som bäst nu?
Måste banka lite vett i dig...

Helene sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.