lördag, januari 07, 2006

Det är lördag morgon...

barnen har ockuperat badrummet och jag vågar inte tänka på vad de gör där inne men roligt, det har dom. DET HÖRS!

Natten har varit hyfsat hostfri och jag tror att jag bara vaknat en gång och hållit på att hosta mig sönder och samman. Dessvärre har makens hosta också förvärrats och ibland hostar vi ikapp.
Men tack och lov så har barnen sluppit så här långt och jag hoppas vid alla makter att dom slipper.

Eftersom det avnjöts pizza från den inte så lokala pizzan igår kväll så mumsade barnen glatt i sig resterna idag. Kall pizza verkade nästan gå ner lika bra som varm. Det enda som retade lillebror var att det inte fanns någon pizzasallad kvar idag. Hmm han är nästan den ende i familjen som gillar pizzasallad. Storasyster hon springer nästan från bordet om vi frågar om hon vill ha.

NU är det nog dags att ta sig samman och gå in i badrummet och reda ut röran... ....

Och sedan är det kanske dags att skicka in sig själv i duschen.. fortfarande i morgonrock men klockan är ju bara nio. Fast å andra sidan har jag varit uppe sedan sex så jag borde ju hunnit.

to be continued...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Badrummet! jag skrattar.. Våra flickor börjar opuckera där lite oftare och oftare.. Vi måste fixa därnere så vi har eget som vi kan sitta och göra våra behov!
Krya på dig!

Anonym sa...

MEN du är inte med på bloggstafetten?? Du försvann?? Ordbankaren är efter mig, såg jag fel nu?
Sitter här i ytterjackan, skor och hatten på väg till grannens middag! Har kommit hem från grönt kort kursen...kunde inte låta bli e posten:-)

Bantartant sa...

Men jag hittade mig nu när jag kollade,jag ligger efter dig...
kolla igen när du kommer hem.