söndag, januari 01, 2006

.....god morgon nya år....

.... ja för er som trodde att jag skulle lägga mig före midnatt, ni hade rätt!!!
Men inte missade jag nyåret för det, här sköts det raketer och smällare så huset skakade.
Och om man inte själv är inblandad och har små barn som ligger och sover är det lätt att tänka att de gott kunde ta det lite lugnt. Men inga barn vaknade och jag somnade gott om igen efter en stund så inte gjorde det något att det pangade på bra.
Idag skulle då vara min sovmorgonsdag men som vanligt brinner de inne för jag inte kan ligga och sova hur länge som helst. Jag ska göra som maken och sova med öronproppar men då är jag rädd att jag inte hör barnen. Och det är ju inte så ofta jag har sovmorgon så det kan ju kvitta.

och hostan har inte gett sig och barnen lyder inte allt jag säger så 2006 verkar vara en god fortsättning på 2005.

to be continued...

3 kommentarer:

Anonym sa...

När jag vaknade strax före tio sov alla i huset. Skönt att ha stunden för mig, men jag har inte fått morgonens första kopp ännu:-)
G0d Fortsättning!

MB sa...

En riktigt god fortsättning till dig och de dina.....

Helene sa...

god fortsättning! Tur att livet inte är perfekt för då skulle vi ju inte ha nåt att jobba med :-)