torsdag, januari 05, 2006

..host host.... HOST HOST....hosthosthost

nd ungefär så låter jag nu för tiden.. inte nog med det.. Jag har fått ont i halsen, vill att ni tycker synd om mig!!!
Men det har gått förhållandevis bra och eftersom jag bara jobbade halva dagen idag (arbetstidsförkortning) så hämtade jag barnen tidigt från dagis.
De var ute och åkte pulka och hade hur kul som helst.

När vi kom hem var de ute en liten stund själva och drog runt i pulkan och sedan kom de in och då bakade vi helt jättesupersmarriga muffins som barnen gjorde nästan helt själv. Jag mätte och skötte ugnen.

CAMILLAS MUFFINS
125 g margarin
2 dl strösocker
Hacka samman
2 ägg, blanda i ett i taget
1 tsk vannilinsocker
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 1/2 dl gräddfil eller creme fraiche

klicka i 12 större muffins-formar
gör en liten grop och lägg i jordgubbs sylt, hallon, banan äpple chokladeller annat gott.
Grädda i 15-20 min, 175 grader.
supergott!

Blev alltså superduper och vi hade jordgubbssylt. Är lite som scones.
Jätteenkelt för barnen att hjälpa till med. Sedan att storasyster knäckte ena ägget på bordet gör ju inte något, bara att skrapa ner i bunken.

Nu gäller det att orka några timmar till sedan får jag gå och lägga mig. OCH jag är ledig i morgon och ensam med barnen på förmiddagen när maken arbetar.

kanske hinner läsa lite i någon bok..

to be continued...

8 kommentarer:

Anonym sa...

Va konstigt. Inte sugen på något sött just nu. Har ätit hemmagjord pizza. Men kanske om någon timme?
Det ska bli skönt att sitta i soffan o läsa lite lektyr.
Vecka 6 eller 7 går utmärkt. Jag kan boka tolk så går det smidigt, eller kan du teckenspråket:-)

Helene sa...

Vad tror du om whisky mot hostan? Fast det kanske inte är så bra när barnen är hemma?

Bantartant sa...

Anne-Maj.. inte mer än alfabetet är jag rädd.. jag lovar höra av mig i god tid så du kan boka tolk.. vi kommer alla fyra om det är OK för er!!

Bantartant sa...

cykellisa... inte för jag vet om det hjälper men att den blir roligare.. det är möjligt!

Jenny sa...

Jag tycker massa synd om dig och tror helt klart att wiskey är svaret på allt som gör ont.

Anonym sa...

Inte behöver du meddela såå i god tid.. Det går nog bra tror jag i alla fall:-) Alla fyra går nog utmärkt! Måste fråga vad ska ni göra i Falun?

Bantartant sa...

Cykellisa; vad då inte bra när barnen är hemma, menar du att de dricker upp den??!!!:-)

Jenny, Whiskey får det bli!

Anne-Maj; hälsa på vänner som fick barn samtidigt som vi. Maila så berättar jag mer!! Mailen finns på profilesidan

Anonym sa...

Fixat och gjort!